Huisnummer

Maak een afspraak

Bij een nieuwbouw of verbouwing kent de dienst burgerzaken een nieuw huisnummer toe.

Voorwaarden

De dienst ruimtelijke ordening levert je eerst een stedenbouwkundige vergunning of een verkavelingsvergunning af. Bij een nieuwbouw (woning of appartementsblok) moet duidelijk zijn waar de ingang van de woning zich zal bevinden.

Procedure

Je vraagt via mail bevolking@ninove.be  (of persoonlijk na afspraak aan het loket), je huisnummer aan. Je aanvraag wordt onderzocht door de dienst burgerzaken die je een huisnummer zal toekennen.

Meebrengen

  • je bezorgt ons de OMV-referentie (het nummer van je vergunning)
    • als het gaat over een nieuwbouw mag je ons ook een situatieschets bezorgen (ligging van de woning met de huisnummers van de naastgelegen woningen).
    • als het gaat over een appartementsgebouw mag je ons ook het bouwplan bezorgen.

Bedrag

Gratis

Regelgeving

Waaraan moet je huisnummer voldoen?

  • minimale afmeting van 5 centimeter op 5 centimeter

  • opgemaakt in Arabische cijfers

  • goed leesbaar vanop de openbare weg

Waarom is het belangrijk dat je huisnummer goed zichbaar is?

Met een slecht leesbaar nummer is het voor de hulpdiensten vaak moeilijker om je woning te vinden. En in een noodsituatie telt elke seconde.

 

Maak een afspraak

Contact

  • Dienst bevolking

    stadhuis

    Centrumlaan 100
    9400 Ninove

    Openingsuren

    • Vandaag open van 08:30 tot 12:00 (na afspraak), van 14:00 tot 16:00 (na afspraak)
    • Morgen open van 08:30 tot 12:00 (na afspraak), van 16:00 tot 19:45 (na afspraak)
    Alle informatie

Activiteiten zoeken