GR20120621 punt 7: politiezone Ninove - Openverklaring van een functie consulent/Calog niveau B

DE RAAD,

 

Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, inzonderheid op artikel 118 en artikel 119;

 

Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten, inzonderheid op Deel VI, Titel II (Mammoetbesluit);

 

Gelet op het koninklijk besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten;

 

Gelet op het koninklijk besluit van 23 maart 2007 tot wijziging van het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten;

 

Gelet op de omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling van de geïntegreerde politie gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezone;

 

Overwegende dat de lokale politie van de politiezone Ninove bij koninklijk besluit van 10 januari 2002, verschenen in het Staatsblad van 27 februari 2002, werd opgericht op datum van 1 januari 2002;

 

Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 26 september 2002 houdende vaststelling van de formatie van het operationeel en van het administratief en logistiek kader, gewijzigd bij gemeenteraadsbesluit van 26 mei 2004, 18 mei 2006, 28 oktober 2010 en 27 oktober 2011 voor wat betreft het administratief en logistiek kader;

 

Gelet op het verslag van het directiecomité van 25 april 2012 waarin de wijziging van de personeelsformatie aan bod kwam;

 

Gelet op de aanwezigheid van de korpschef van de Lokale Politie bij de bespreking van onderhavige beslissing;

 

Gelet op de gemeenteraadsbeslissing VAN 21 JUNI 2012 houdende wijziging van de personeelsformatie van het administratief en logistiek kader. De consulent calog niveau B waarvan sprake in deze wijziging van personeelsformatie wordt vacant verklaard mits goedkeuring door de provinciegouverneur voor wat het administratief toezicht betreft;

 

Overwegende dat in de personeelsformatie van het administratief en logistiek kader volgende betrekkingen zijn voorzien:

1 betrekking van niveau A - adviseur

2 betrekkingen van niveau B - consulent

1 betrekking van niveau B - ICT-consulent

4 betrekkingen van niveau C - assistent

4 betrekkingen van niveau D - bediende

1.13 betrekkingen van niveau D - hulpkracht

 

Gelet op de beschikbaarheid van de nodige kredieten in de begroting 2013;

 

Overwegende dat, mits goedkeuring van de provinciegouverneur wat de wijziging van personeelsformatie betreft, de functie consulent calog niveau B in de dienst BBO vacant wordt verklaard;

 

Overwegende dat het aangewezen is voormelde betrekking van consulent voor de dienst BBO via mobiliteit aan te wijzen;

 

Overwegende dat deze betrekking kan worden ingevuld bij wege van mobiliteit;

 

Overwegende dat het noodzakelijk is de betrekking van consulent voor de dienst BBO vacant te verklaren om de continuïteit en de optimalisatie van de dienstverlening te garanderen;

 

Gelet op artikel VI.II.8 van het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten dat voorziet dat vacant verklaarde betrekkingen ingevuld worden via het systeem van de mobiliteit;

 

Overwegende dat het vereist is het stelsel van de mobiliteit toe te passen om de normale politiewerking niet te verstoren;

 

Overwegende dat bijgevolg de functie consulent calog niveau B voor de dienst BBO kan worden ingevuld bij wege van mobiliteit;

 

 

BESLUIT, met eenparigheid van stemmen

 

Artikel 1:       Er wordt een betrekking consulent calog niveau B voor de dienst BBO, mits goedkeuring van de provinciegouverneur wat de wijziging van personeelsformatie betreft, vacant verklaard. Ze wordt begeven bij wege van mobiliteit.

 

1.       Categorie van het personeel die zich voor de vacature mogen inschrijven:

Calog personeel – Niveau B consulent

 

2.       Functiebeschrijving:

-       staat het diensthoofd bij in het beheer op het vlak van personeel, budget en logistiek:

  • ondersteuning bij administratieve taken op vlak van personeel (personeelsdossiers, dossiers m.b.t. recrutering en selectie, mobiliteit, bevordering en baremische loopbaan, tijdsregistratie,  …)
  • opvolgen opleidingsplan
  • voorbereiding van het opstellen van een begrotingsvoorstel: inwinnen van informatie en voorstellen bij de diverse diensten, verzameling van de gegevens, raming van de benodigde kredieten, ondersteuning bij het opstellen van het definitief begrotingsvoorstel
  • voorbereiding van het opstellen van de meerjarenplanning
  • bijstand bij aankopen (o.a. nazicht bestek en opening van offertes)
  • ondersteuning bij verzekeringsdossiers
  • ondersteuning bij onderhoudscontracten
  • ondersteuning bij het beheer van logistieke middelen m.b.t. gebouwen, voertuigen, materiaal, kledij, …

-       staat het diensthoofd op beleidsmatig vlak bij:

  • voorbereidingen inzake het zonaal veiligheidsplan
  • opvolgen actieplannen      

-       is de rechtstreekse medewerker van het diensthoofd m.b.t. het personeelsmanagement, de financiële administratie, het logistiek beheer en het beleid

-       geeft feedback aan de adviseur BBO

-       vervangt het diensthoofd bij afwezigheid

 

Deze functiebeschrijving is niet limitatief. De korpschef kan steeds andere taken opleggen afhankelijk van de vereisten van de dienst.

 

  1. Functieprofiel:

-          kennis van:

  • de wetgeving en reglementeringen m.b.t. de opdrachten van de dienst
  • de procedures en bevoegde instanties m.b.t. de opdrachten van de dienst
  • de informaticasystemen die voor de dienst relevant zijn

-          inzicht hebben in de werking van politiediensten

-          snel de nodige kennis kunnen verwerven

-          bereid zijn tot het volgen van vormingssessies

-          enige ervaring hebben in de administratie

-          een projectmatige aanpak kunnen opzetten en begeleiden

-          aandacht hebben voor de doelstellingen van de globale organisatie

-          voldoende gemotiveerd zijn om een optimaal resultaat na te streven

-          klantgericht zijn

-          loyaal tegenover collega's, medewerkers en leiding

-          zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken

-          het teamresultaat boven de individuele activiteiten stellen

-          bevorderen van een goede werksfeer

-          luistervaardig en luisterbereid zijn

-          kunnen coördineren, planmatig werken, stimuleren en motiveren

-          verantwoordelijkheid kunnen opnemen binnen het toegekende takenpakket

-          kunnen beslissen

-          consequent zijn

-          redactionele en rapporteringvaardigheden hebben

-          verantwoordelijkheidszin hebben, respect voor timing en afspraken

-          onder tijdsdruk kunnen werken

-          stressbestendig zijn

-          voldoende doorzettingsvermogen hebben

-          voldoende assertief zijn

-          nauwkeurig en discreet kunnen omgaan met de vertrouwelijke gegevens

-          zin voor orde en netheid hebben

-          bereid zijn te werken in een dienstrooster/uurschema volgens de noden van de dienst (occasioneel avond- of weekendwerk behoort tot de mogelijkheid)

 

4.       Gewone plaats van het werk:

Lokale Politie Ninove – Onderwijslaan 75 – 9400 Ninove

 

5.       Bijkomende inlichtingen betreffende de vacature:

Adviseur Virginia LIPPENS  – Diensthoofd BBO – Onderwijslaan 75 – 9400 Ninove – 054/31 32 21.

 

6.       Wijze van selectie:

Advies van een selectiecommissie

 

7.       Geen specifieke evaluatie

 

8.       Vereiste bijzonder bekwaamheden

Nihil

 

9.       Vacant ambt

 

10.     Samenstelling van de plaatselijke selectiecommissie voor de personeelsleden van het niveau B van de lokale politie:

1. Korpschef of het door hem aangewezen lid van niveau A van het calog – voorzitter;

2. Een officier of lid van niveau A van het calog van een korps van de lokale politie;

3. Een personeelslid van het calog van een korps van de lokale politie dat ten minste bekleed is met de graad die overeenstemt met de te begeven betrekking en die over de bekwaamheden beschikt die voor de te begeven betrekking vereist zijn. Bij gebrek, een personeelslid van het calog (zelfde graadvereiste) van het eigen korps, onder wiens gezag de kandidaat zijn ambt zal uitoefenen.

De secretaris wordt aangeduid door de korpschef.

 

Artikel 2:   Er wordt voorzien in een wervingsreserve voor de functie consulent calog niveau B voor de dienst BBO die geldt voor de geschikt bevonden kandidaten tot de datum van de oproep tot kandidaten van de tweede navolgende mobiliteitscyclus, die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit.

 

Artikel 3:   Overeenkomstig artikel 86, 3° van de wet op de geïntegreerde politie wordt in het kader van het administratief toezicht een eensluidend verklaard afschrift van dit besluit overgemaakt aan de provinciegouverneur van Oost-Vlaanderen.

 

Artikel 4:   Een afschrift van dit besluit wordt toegezonden aan de Federale Politie - Algemene directie van de ondersteuning en het beheer - Directie van de mobiliteit en het personeelsbeheer.