Factureren aan de stad en OCMW Ninove

Facturatie kan alleen op basis van een bestelbon. De bestelbon is een officieel document van de boekhouding waarop de te leveren goederen of diensten vermeld worden, net als de prijs, het leveringsadres en het facturatieadres. De bestelbon vormt de formele garantie dat het stadsbestuur de nodige middelen gereserveerd heeft voor de betaling van de factuur. Bestellingen via telefoon of afhalingen zonder officiële bestelbon zijn niet toegestaan.

Facturatiegegevens

Het enige geldige facturatieadres is: Stadsbestuur Ninove, financiële dienst, Centrumlaan 100, 9400 Ninove. Het is niet toegestaan dat de naam van de behandelende medewerker vermeld wordt in het facturatieadres.

Kijk er op toe dat de factuur op naam staat van de juiste entiteit. Zowel stad Ninove als OCMW Ninove hebben hetzelfde facturatieadres maar juridisch gezien blijven het twee aparte entiteiten.

  • Stad Ninove heeft BTW nummer 0207.441.527 
  • OCMW Ninove heeft geen BTW nummer. OCMW Ninove is gekend onder KBO-nummer 0212.202.742

Vormvereisten factuur

  • het bestelbonnummer  (een aparte factuur per bestelbonnummer)
  • het woord 'factuur'
  • BTW nummer of KBO-nummer voor ondernemingen, vzw's (rechtspersonen) of rijksregisternummer voor natuurlijke personen
  • naam en adres van de leverancier
  • rekeningnummer (IBAN) van de leverancier
  • omschrijving en datum van dienst/levering
  • bedrag, gedetailleerd conform de offerte
  • de juiste facturatiegegevens van de stad of het OCMW Ninove.

Heeft de leverancier een btw nummer, dan is hij verplicht de vormvereisten volgens de btw wetgeving te gebruiken:

  • het juiste btw-percentage moet vermeld worden op de factuur
  • indien er geen btw moet worden verrekend, moet de reden hiervan vermeld worden. Weet hierbij dat voor alle facturen aan stad Ninove (niet voor OCMW Ninove) voor werken in onroerende staat de btw wordt verlegd

Facturatie via mail (pdf)

De leverancier stuurt de factuur als PDF naar volgende mailadressen,  

Het is niet toegestaan om verschillende facturen te versturen met 1 mail. 1 PDF = 1 factuur = 1 mail

Betaaltermijn

Wij streven naar een betalingstermijn van 30 dagen bij het volgen van bovenstaande procedure.

Ondanks de dagelijkse zorg voor jouw factuur, kan het voorkomen dat wij de betaaltermijn overschrijden. Verstuur jouw betalingsherinnering of vragen over betalingen naar bovengenoemde mailadressen voor info.


Contact informatie