Melding (SIS)

Wat is een melding?

Elke inwoner van groot Ninove kan bij de technische dienst terecht voor vragen en/of meldingen over het beheer en het onderhoud van zijn leefomgeving en om sluikstorten ter melden. Zulke aanvragen noemen we serviceaanvragen.

Serviceaanvragen kunnen onder andere te maken hebben met:

  • melden sluikstorten
  • wegen: bijvoorbeeld melden van putten in de weg
  • signalisatie: bijvoorbeeld aanvragen voor een parkeerverbod of voor het plaatsen van signalisatie bij bepaalde evenementen
  • afval: bijvoorbeeld het melden van zwerfafval
  • groenvoorzieningen: bijvoorbeeld het melden van brede hagen op openbaar domein of wilde onkruidgroei waardoor de doorgang voor doorgaand verkeer of voor wandelaars of fietsers bemoeilijkt wordt
  • dieren: bijvoorbeeld het melden van overlast door zwerfkatten of ratten
  • evenementen: de vraag naar logistieke ondersteuning voor het verenigingsleven en de stad, zoals bijvoorbeeld tijdens carnaval, voor de parkconcerten, Krasjelrock, wielerevenementen, verkiezingen, … 
  • meldingen of klachten met betrekking tot sneeuw en ijzel

Hoe kan je een melding of serviceaanvraag doorgeven?

Online

Via het meldingsformulier in het SIS-systeem. Vul het online document in en klik op "Deze serviceaanvraag verzenden".

Je ontvangt een ontvangstbevestiging (op voorwaarde dat je een geldig e-mailadres doorgaf) met een dossiernummer en een planningsdatum.

Hebben wij geen geldig e-mailadres, dan ontvang je binnen de 2 weken per een brief je dossiernummer en de planningsdatum.

Telefonisch

Bel naar 054 31 77 10. Een van de medewerkers van de technische dienst noteert je serviceaanvraag. Je ontvangt vervolgens binnen de 2 weken per brief je dossiernummer en de planningsdatum.

Persoonlijk langskomen

Je komt liever persoonlijk bij de technische dienst langs om je serviceaanvraag in te dienen? Ook dat kan. De onthaalmedewerkers helpen je graag verder van maandag tot en met vrijdag van 8 uur tot 12 uur en van 12.30 uur tot 15.45 uur (vrijdag tot 15 uur) op het Paul de Montplein 10, 9400 Ninove.

Je ontvangt vervolgens binnen de 2 weken per een brief je dossiernummer en de planningsdatum.

Tip! Hou je dossiernummer goed bij en vermeldt het bij elk contact met onze diensten.

Je serviceaanvraag opvolgen

Alle serviceaanvragen worden geregistreerd. Met je dossiernummer kan je op elk moment de status opvragen, telefonisch en online.


Contact informatie

  • Technische dienst

    Paul De Montplein 10
    9400 Ninove

    • 054 31 77 10

    Openingsuren

    • Vandaag open van 08:00 tot 12:00, van 12:30 tot 15:00
    • Morgen open van 08:00 tot 12:00, van 12:30 tot 15:00
    Alle informatie