GR20170330 Punt 2. Politie - Personeel - Openverklaring van een vacante betrekking in het administratief en logistiek kader - Niveau D - Hulpkracht - halftijds (19 uur/week) (datum van publicatie 13/04/2017)

Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, inzonderheid op artikelen 56 en 118, tweede lid;

 

Gelet op de wet van 26 april 2002 houdende de essentiële elementen van het statuut van de personeelsleden van de politiediensten en houdende diverse andere bepalingen met betrekking tot de politiediensten, inzonderheid op artikel 26;

 

Gelet op de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten;

 

Gelet op de wet van 26 december 2013 betreffende de invoering van een eenheidsstatuut tussen arbeiders en bedienden inzake de opzeggingstermijnen en de carensdag en begeleidende maatregelen;

 

Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten;

 

Gelet op het koninklijk besluit van 7 december 2001 tot vaststelling van de formatienormen van de personeelsleden van de lokale politie;

 

Gelet op de omzendbrief PLP 12 van 8 oktober 2001 betreffende de rol van de gouverneurs in het kader van het algemeen toezicht voorzien door de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;

 

Gelet op de omzendbrief GPI 15bis van 25 juni 2002 betreffende de mobiliteitscyclus, inzonderheid de etappe volgend op de vacantstelling van de ambten en de kandidaatstellingen, houdende verduidelijkingen inzake de toepassing van de rechtspositieregeling betreffende de externe werving van CALog-personeel in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, en betreffende bepaalde interne verschuivingen;

 

Overwegende dat de lokale politie Ninove bij koninklijk besluit van 10 januari 2002, verschenen in het Staatsblad van 27 februari 2002, werd opgericht op 1 januari 2002;

 

Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 26 september 2002 houdende vaststelling van de formatie van het operationeel en van het administratief en logistiek kader, gewijzigd bij gemeenteraadsbesluit van 26 september 2016 voor wat betreft het administratief en logistiek kader;

 

Gelet op de beschikbaarheid van de nodige kredieten in de begroting;

 

Overwegende dat in de personeelsformatie van het administratief en logistiek kader volgende betrekkingen zijn voorzien:

1 Niveau A - klasse 2 – Adviseur

1 Niveau B – ICT-Consulent

1 Niveau B – Maatschappelijk assistent

2 Niveau B - Consulent

4 Niveau C - Assistent

4 Niveau D - Bediende

1 Niveau D – Hulpkracht

 

Overwegende dat een hulpkracht die halftijds tewerkgesteld (19 uur/week) was in de PZ Ninove op 30 september 2016 zelf ontslag nam;

 

Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen op 21 februari 2017 besliste om een nieuwe mededinging te organiseren voor het schoonmaken van de eerste verdieping van het hoofdcommissariaat, Onderwijslaan 75 en de site van het bijcommissariaat, Aalstersesteenweg 24, 26 A en 26 B;

 

Overwegende dat het functieprofiel van niveau D – hulpkracht - halftijdse betrekking (19 uur/week) werd herschreven;

 

Overwegende dat het functieprofiel van niveau D – hulpkracht – halftijdse betrekking (19 uur/week) werd voorgelegd op een BOC;

 

Overwegende dat het noodzakelijk is de betrekking van hulpkracht vacant te verklaren;

 

Overwegende dat de betrekking van niveau D – hulpkracht – halftijdse betrekking (19 uur/week) zal ingevuld worden via een externe aanwerving;

 

Besluit:

 

 

met éénparigheid van stemmen

 

 

Artikel 1

 

Een betrekking van een halftijds (19 uren/week) contractueel CALOG-personeelslid – niveau D – hulpkracht - voor onbepaalde duur wordt extern vacant verklaard, onder het stelsel van een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.

 

Functieomschrijving:

-        als medewerker van de dienst Beleid, beheer & ondersteuning sta je in voor de kwalitatieve uitvoering van de opdrachten toevertrouwd aan je dienst

-        je kan worden ingezet in een variatie aan logistieke taken:

  • uitvoeren van kleine werkzaamheden en herstellingen aan de politiegebouwen (bv. elektriciteit, metselwerk, verwarming, loodgieterij, herstellingen aan sloten, vervangen van lampen en ruiten, …)l
  • nazicht en klein onderhoud van het voertuigenpark, brengen en halen van dienstvoertuigen naar de garages
  • uitvoeren van schilderwerken, opfrissen van lokalen
  • zorgen voor een veilige en aangename werkomgeving (zout strooien, sneeuw ruimen, zwerfvuil verwijderen op parking, opritten, …)
    • onderhoud van het plantsoen
    • onmiddellijk signaleren van grotere technische mankementen aan de collega’s van de dienst logistiek
    • verlenen van bijstand bij verhuisopdrachten
    • leveren van logistieke ondersteuning bij vergaderingen en andere activiteiten binnen het korps

-        eenvoudig administratief werk (bvb. klasseren van stukken) en administratieve zendingen

-        op basis van je capaciteiten worden je specifieke taken toevertrouwd

-        je kan afhankelijk van je talenten en interesses bijdragen in de uitvoering van actieplannen en verbeterprojecten binnen de zone

-        je neemt deel aan werkvergaderingen en opleidingen die een meerwaarde zijn bij de uitoefening van je functie

-        je brengt regelmatig verslag uit aan jouw diensthoofd

 

Deze functieomschrijving is niet limitatief. De korpschef kan steeds andere taken opleggen afhankelijk van de vereisten van de dienst.

 

Competenties & gedragsindicatoren:

FLEXIBILITEIT

-    je werkt constructief samen met je collega’s en partners;

-    je onderhoudt een goede werkrelatie met alle medewerkers van ons korps;

-    je staat open voor de mening van anderen en je durft meegaan in de ideeën van je teamleden;

-    je durft initiatief nemen om ideeën in de praktijk om te zetten en je zet door bij onverwachte hindernissen;

-    je deelt je inzichten en demonstreert je vaardigheden aan (nieuwe) collega’s.

LOYALITEIT

-    je komt je beloftes na;

-    je toont in alle omstandigheden respect voor de mening van alle dienstenafnemers;

-    je staat voor een open communicatie en je verdedigt met vuur je eigen voorstellen, maar je verdedigt met evenveel vuur de uiteindelijke beslissing;

-    je voert de in overleg genomen beslissingen uit;

-    je legt rekenschap af aan je diensthoofd;

-    je aanvaardt de procedures en instructies van het korps.

 

INTEGRITEIT

-    je vermijdt elk gedrag dat in conflict komt met de waardigheid van het ambt;

-    je geeft en krijgt vertrouwen door ondubbelzinnig handelen;

-    je treedt correct op tegen medewerkers, burgers en bedrijven: je discrimineert niet, verleent geen voorkeursbehandelingen en voorkomt de schijn van vriendjespolitiek;

-    je gaat respectvol met collega’s om maar je laat niet na hen op assertieve wijze aan te spreken bij ongepast gedrag;

-    je gaat verantwoord om met de middelen van de politiezone (fondsen, diensten, goederen en kennis);

-    je bent je ervan bewust dat activiteiten die je naast je werk hebt, het functioneren van het korps op een of andere manier kunnen raken en je meldt dus eventuele beroepsonverenigbaarheden;

-    je bent alert op situaties in je werk waarin je met privé-relaties te maken krijgt;

-    je houdt je aan de wettelijke voorschriften en je geeft steeds het goede voorbeeld.

KWALITATIEF WERKEN

-    je gaat waardig om met elke persoon ongeacht de reden van het contact;

-    je bent in staat om empathisch om te gaan met interne en externe klanten;

-    je bent klantgericht en stressbestendig;

-    je bent gemakkelijk aanspreekbaar en luisterbereid;

PLANNEN EN ORGANISEREN

-    je kan je dagtaak efficiënt organiseren zodat je doelstellingen bereikt worden;

-    je ondersteunt je directe leidinggevende en collega’s in het uitvoeren van hun taken;

INITIATIEF NEMEN

-    je gebruikt vrije ruimte voor nuttige projecten;

-    je vindt creatieve oplossingen voor de diverse problemen en je prikkelt collega’s om mee te werken;

-    je toont op actieve wijze je motivatie voor en betrokkenheid bij de uitoefening van je takenpakket;

-    je zorgt dat je op de hoogte blijft van nieuwe regelgeving en interne richtlijnen;

-    je stelt initiatieven voor ter verbetering van de werkplaats en –sfeer;

-    je neemt initiatieven ter bevordering van je persoonlijke ontwikkeling en doet hierin de nodige voorstellen.

COMMUNICATIE

-    je kan je voldoende uitdrukken in de Nederlandse taal.

-    je bent ordelijk en stipt en respecteert de termijnen bij de uitvoering van opdrachten.

-    je luistert aandachtig naar de volledige boodschap van je interne en externe klanten en je beperkt je niet tot louter een deel ervan;

-    je brengt boodschappen helder en gestructureerd over;

 

DIENSTPRESTATIES

-     je werkt in een vast dienstrooster dat wordt opgesteld volgens de geldende wettelijke normen en voorschriften;

-     je bent bereid tot het leveren van onregelmatige dienstprestaties indien de omstandigheden dit vereisen;

SUPPLEMENTAIRE VEREISTE

-     je bent in het bezit van een rijbewijs B.

 

Artikel 2

Als selectieprocedure wordt advies ingewonnen van de selectiecommissie ad hoc.

 

Artikel 3

Er wordt een wervingsreserve van 2 jaar voorzien voor de functie van Niveau D – hulpkracht.

 

Artikel 4

De vacante betrekking zal gepubliceerd worden op de website van jobpol, de stad Ninove en de politiezone Ninove.

 

Artikel 5

Overeenkomstig artikel 86, 3° van de wet op de geïntegreerde politie wordt in het kader van het administratief toezicht een eensluidend verklaard afschrift van dit besluit overgemaakt aan de gouverneur van de provincie Oost-Vlaanderen.


Contact informatie