GR20151029 Punt 22. Secretariaat - kennisname taakverdeling binnen college van burgemeester en schepenen (datum van publicatie 25/11/2015)

Gelet op het gemeentedecreet, inzonderheid artikel 53 dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen collegiaal beslist;

 

Overwegende dat, onder voorbehoud van bepaalde bevoegdheden die bij wet worden toegewezen aan bepaalde leden van het college van burgemeester en schepenen, geen enkel lid van het college van burgemeester en schepenen beschikt over enige persoonlijke bevoegdheid;

 

Overwegende echter dat het opportuun is een taakverdeling door te voegen, die alleen een werkverdeling inhoudt met het oog op de voorbereiding van zaken waarover het college van burgemeester en schepenen collegiaal heeft te beslissen;

 

Overwegende dat deze taakverdeling een maatregel van inwendige orde is;

 

Overwegende dat naar aanleiding van de wijziging  van de samenstelling van het college van burgemeester en schepenen een aanpassing van de taakverdeling noodzakelijk is;

 

Gelet op heet besluit van het college van burgemeester en schepenen van 20 oktober 2015 houdende taakverdeling van binnen het college van burgemeester en schepenen;

 

Besluit:

 

 

De gemeenteraad neemt kennis van het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 20 oktober 2015 houdende taakverdeling binnen het college van burgemeester en schepenen als volgt:

 

Tania De Jonge, burgemeester:

Integrale veiligheid (brandweer, politie, noodplanning), secretariaat (incl. rechtszaken) ruimtelijke ordening en stedenbouw, aan- en verkoop van stadseigendommen,

 

Katie Coppens, eerste schepen:

Onderwijs, academie voor muziek, woord en dans, academie voor beeldende kunst, sociaal wonen en huisvesting, kinderopvang, integratie, armoedebestrijding, begraafplaatsen, dierenwelzijn

 

Veerle Cosyns, tweede schepen:

Bibliotheek, cultuur, cultuurcentrum, cultuurpatrimonium, vrijwilligersbeleid, gelijke kansen, preventie en welzijn op het werk, archief

 

Henri Evenepoel, derde schepen:

Openbare werken, nutsvoorzieningen en energie, logistiek/ontwerp en beheer van gebouwen burgerzaken (bevolking en burgerlijke stand) en landbouw,

 

Wouter Vande Winkel, vierde schepen:

Mobiliteit (incl. verkeer en parkeerbeleid), leefmilieu (incl. hinderlijke inrichtingen,  huisvuilophaling), communicatie, ICT, Europese aangelegenheden, ontwikkelingssamenwerking, toerisme

 

Paul De Schepper, vijfde schepen:

Financiën, personeel, relaties met besturen van de eredienst, dienst technische ondersteuning

 

Marc Torrekens, zesde schepen:

Sport en evenementen

 

Alain Triest, zevende schepen:

Lokale economie (incl. markten, middenstand, bedrijven), stadsontwikkeling, sociale zaken (incl. gezondheid, seniorenbeleid, sociale tewerkstelling)

 

Lieven Meert, achtste schepen - OCMW voorzitter:


Contact informatie