GR20130620 punt 4: Mobiliteit - openverklaring via een functie CALOG - niveau C - assistent voor de dienst verkeer

De raad

 

Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;

 

Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten, inzonderheid op Deel VI, Titel II (Mammoetbesluit);

 

Gelet op het koninklijk besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten;

 

Gelet op het koninklijk besluit van 23 maart 2007 tot wijziging van het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten;

 

Gelet op de omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling van de geïntegreerde politie gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezone;

 

Overwegende dat de lokale politie van de politiezone Ninove bij koninklijk besluit van 10 januari 2002, verschenen in het Staatsblad van 27 februari 2002, werd opgericht op datum van 1 januari 2002;

 

Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 26 september 2002 houdende de vaststelling van de formatie van het operationeel en administratief en logistiek kader, gewijzigd bij de gemeenteraadsbesluiten van 26 mei 2004, 18 mei 2006, 28 oktober 2010, 27 oktober 2011 en 21 juni 2012 voor wat betreft het administratief en logistiek kader;

 

Gelet op de aanwezigheid van de waarnemend korpschef van de lokale politie Ninove bij de bespreking van onderhavige beslissing;

 

Overwegende dat in de personeelsformatie van het administratief en logistiek kader volgende betrekkingen zijn voorzien:

-         1 betrekking van Niveau A – Adviseur – Klasse 2

-         1 betrekking van Niveau B – ICT-consulent

-         2 betrekkingen van Niveau B – Consulent

-         4 betrekkingen van Niveau C – Assistent

-         4 betrekkingen van Niveau D – Bediende

-         1.13 betrekkingen van Niveau D – Hulpkracht

 

Gelet op de beschikbaarheid van de nodige kredieten in de begroting;

 

Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 18 mei 2006 waarbij een personeelslid van het niveau C – Assistent –werd toegevoegd aan de personeelsformatie met het oog op de administratieve afhandeling van de vastgestelde verkeersinbreuken;

 

Overwegende dat de betrekking van het Niveau C – Assistent –voor de dienst verkeer in het raam van de verkeersveiligheid betaald kan worden met gelden van het verkeersveiligheidsfonds;

 

Overwegende dat de betrekking van het Niveau C – Assistent – voor de dienst verkeer sinds 2006 is ingevuld door een contract van bepaalde duur;

 

Overwegende dat de betrekking van het Niveau C – Assistent – voor de dienst verkeer sinds 2006 jaarlijks verlengd wordt ;

 

Overwegende dat na 7 jaar het tijdelijk karakter van deze betrekking aanzien kan worden als vaste waarde;

 

Overwegende dat de administratieve afhandeling van de verkeersinbreuken deel uitmaakt van de reguliere werking van de dienst verkeer;

 

Overwegende dat de betrekking van het Niveau C – Assistent – voor de dienst verkeer in de personeelsformatie van het administratief en logistiek kader voorzien is voor een statutaire betrekking;

 

Overwegende dat het mogelijk is dat de betrekking van het Niveau C – Assistent – voor de dienst verkeer kan worden ingevuld bij wege van mobiliteit;

 

Overwegende dat het aangewezen is voormelde betrekking van Calog – Niveau C – Assistent – voor de dienst verkeer via mobiliteit aan te wijzen;

 

Overwegende dat de functie van Niveau C – Assistent – voor de dienst verkeer kan worden ingevuld bij wege van mobiliteit;

  

Beslist,

 

met éénparigheid van stemmen

 

Artikel 1

 

Eén betrekking van CALOG – Niveau C – Assistent – voor de dienst verkeer wordt vacant verklaard. Ze wordt begeven bij wege van mobiliteit.

 

Categorie van het personeel die zich voor de vacature mogen inschrijven

CALOG-personeel - Niveau C – Assistent

 

Functieomschrijving

-         verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de door de rechtstreekse overste opgedragen taken;

-         administratieve afhandeling van de documenten verkeer;

-         medewerking verlenen aan de opgestarte projecten verkeer (onder meer het jongeren proces-verbaal, … )

-         werken met tradelec inzake de afwerking van de processen-verbaal snelheid;

-         uitvoeren van de opdrachten gegeven door de leidinggevende.

 

Functieprofiel

-         zowel in teamverband als autonoom kunnen werken;

-         gedreven zijn om constant de kwaliteit van de geleverde prestaties te verhogen;

-         verantwoordelijkheidszin bezitten en de nodige discretie aan de dag leggen;

-         de opgedragen taken naar behoren kunnen uitvoeren en beschikken over een positieve ingesteldheid;

-         bereid zijn bijkomende opleidingen te volgen;

-         kennis hebben of verwerven van de in gebruik zijnde informaticasystemen;

-         zin hebben voor orde, methode en stiptheid.

 

Gewone plaats van het werk

Lokale Politie Ninove – Aalstersesteenweg 26A – 9400 Ninove

 

Bijkomende inlichtingen

CP Benny Van Holder – Diensthoofd Dienst Verkeer – Aalstersesteenweg 24 – 9400 Ninove – (054)31 89 16

 

Wijze van selectie

Advies van een selectiecommissie

 

Geen specifieke evaluatie

 

Vereiste bijzonder bekwaamheden

Nihil

 

Samenstelling van de plaatselijke selectiecommissie voor het officierenkader van de lokale politie:

  1. Korpschef of de door hem aangewezen officier of lid van niveau A van het calog – voorzitter;
  2. Een officier of lid van niveau A van het calog van een korps van de lokale politie;
  3. Een personeelslid van het calog van een korps van de lokale politie dat ten minste bekleed is met de graad die overeenstemt met de te begeven betrekking en die over de bekwaamheden beschikt die voor de te begeven betrekking vereist zijn. Bij gebrek, een personeelslid van het calog (zelfde graadvereiste) van het eigen korps, onder wiens gezag de kandidaat zijn ambt zal uitoefenen.

 Een secretaris, aangewezen door de korpschef, staat de plaatselijke selectiecommissie bij.

 

Artikel 2

 

Er wordt voorzien in een wervingsreserve voor de functie van CALOG – Niveau C – Assistent – voor de dienst verkeer die geldt voor de geschikt bevonden kandidaten tot de datum van de oproep van de kandidaten van de tweede navolgende mobiliteitscyclus, die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit.

 

Artikel 3

 

Overeenkomstig artikel 86,3° van de wet op de geïntegreerde politie wordt in het kader van het administratief toezicht een eensluidend verklaard afschrift van dit besluit overgemaakt aan de provinciegouverneur van Oost-Vlaanderen.

 

Artikel 4

 

Een afschrift van dit besluit wordt toegezonden aan de Federale Politie – Algemene directie van de ondersteuning en het beheer – Directie van de mobiliteit en het personeelsbeheer.