GR20121025 punt 18: aankopen informaticamateriaal via het raamcontract IT-materiaal - goedkeuring - vaststellen van de wijze van gunning van de opdracht

De raad

 

Gelet op de wet van 24 december 1993 betreffende de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten;

 

Gelet op het koninklijk besluit van 8 januari 1996 betreffende de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten en de concessies van openbare werken;

 

Gelet op het koninklijk besluit van 26 september 1996 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van overheidsopdrachten en van de concessies van openbare werken;

 

Gelet op de bepalingen van het gemeentedecreet;

 

Gelet op de principebeslissing van 26 januari 2012 van de gemeenteraad waarbij beslist werd om in te stappen in het raamcontract IT-materiaal van de provincie Oost-Vlaanderen, percelen 2, 3 en 4;

 

Gelet op de vraag van mevr. Nele Coppens, ICT coördinator van de stedelijke scholen, om drie laptops aan te kopen;

 

Gelet op de vraag van mevr. Ann Wittouck, sectordirecteur grondgebiedzaken, om voor de diensten ruimtelijke ordening, leefmilieu en openbare werken een tweede scherm te voorzien om zo het intekenen op kaartmateriaal te vergemakkelijken;

 

Gelet op de vraag van de dienst cultuur om een projector aan te kopen, inclusief onderhoudskit;

 

Overwegende dat een deel van de stadscomputers de leeftijd van acht jaar overschrijdt;

 

Overwegende dat de performantie van een computer na enkele jaren reeds serieus afneemt door de snelle ontwikkelingen die zich voordoen in het IT-domein;

 

Overwegende dat er op enkele oude stadscomputers nog het besturingssysteem "Windows XP" draait, wat intussen al opgevolgd werd door twee nieuwere besturingssystemen, nl.: Windows Vista en Windows 7;

 

Overwegende dat het noodzakelijk is deze computers te vervangen, zodat nieuwere software vlot kan blijven gebruikt worden en de goede werking van de computers kan gegarandeerd blijven;

 

Overwegende dat de oude stadscomputers opnieuw kunnen gebruikt worden in de scholen of geschonken kunnen worden aan goede doelen;

 

Overwegende dat een vernieuwing van een aantal computers zich opdringt op volgende stadsdiensten: academie voor muziek, woord en dans, jeugdcentrum De Kuip, CC De Plomblom, ruimtelijke ordening, burgerlijke stand, receptie, uitleendienst en leefmilieu;

 

Overwegende dat de dienst informatica een aantal reserve toestellen wenst aan te kopen om snel te kunnen inspelen op toenemende behoeften (extra personeel, defect materiaal,…);

 

Overwegende dat de monitoren van het oproepsysteem van de stedelijke brandweer aan vervanging toe zijn;

 

Overwegende dat ter dekking van de éénmalige uitgave voor de stadsdiensten, namelijk € 34.300 btw incl., voldoende kredieten voorzien worden in de begroting, dienstjaar 2012, buitengewone dienst, onder artikelnummers 722/742-53, 734/742-53, 761/742-53, 762/742-53, 930/742-53, 351/742-53, 104/742-53 en 421/742-53;

 

Beslist,

 

 

met éénparigheid van stemmen

 

 

Artikel 1

 

De aankoop van volgend informaticamateriaal wordt goedgekeurd:

 

- 3 laptops voor de stedelijke scholen. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 2.000 BTW incl.

- 3 desktop computers en 3 monitoren voor de academie voor muziek, woord en dans. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 2.500 BTW incl.

- 2 desktop computers en 2 monitoren voor jeugdcentrum De Kuip. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 1.600 BTW incl.

- 2 desktop computers en 2 monitoren voor CC De Plomblom. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 1.600 BTW incl.

- 1 desktop computer en 1 laptop voor de dienst ruimtelijke ordening. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 1.500 BTW incl.

- 2 monitoren voor de stedelijke brandweer. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 500 BTW incl.

- 21 desktop computers, 17 monitoren en 6 laptops voor de interne stadsdiensten. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 20.600 BTW incl.

- 17 monitoren voor de diensten ruimtelijke ordening, leefmilieu en openbare werken wordt goedgekeurd. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 3.000 BTW incl.

 

Voor de aankoop van het informaticamateriaal wordt gebruik gemaakt van het raamcontract IT?materiaal van de provincie Oost-Vlaanderen.

 

Artikel 2

 

De aankoop van een projector voor de dienst cultuur met bijhorende onderhoudskit wordt goedgekeurd. De éénmalige kostprijs wordt geraamd op € 1.000 BTW incl.

 

Voor de aankoop van de projector wordt gebruik gemaakt van het raamcontract IT?materiaal van de provincie Oost-Vlaanderen.