GR20100930 punt 13: wijziging samenstelling managementteam

13.       Managementteam - Wijziging van de samenstelling - Goedkeuring.

 

DE RAAD,

 

Gelet op het gemeentedecreet, inzonderheid op artikel 43,2,4°, 96 tot en met 98 en 106;

 

Overwegende dat het managementteam bestaat uit de gemeentesecretaris, de financieel beheerder en de personeelsleden die andere functies vervullen waaraan het organogram het lidmaatschap van het managementteam verbindt en dat de burgemeester, of in voorkomend geval de schepen door hem aangeduid, met raadgevende stem deel uitmaakt van het managementteam;

 

Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositieregeling van de secretaris en ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse regering van 16 januari 2009;

 

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 18 december 2008 houdende vaststelling van de rechtspositieregeling van het personeel van de stad Ninove, gewijzigd bij beslissing van de gemeenteraad van 18 juni 2009 en 24 september 2009;

 

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 28 mei 2009 houdende goedkeuring van de personeelsformatie en het organogram, na schorsing door de provinciegouverneur bij beslissing van 30 juli 2009 gerechtvaardigd door de gemeenteraad bij beslissing van 24 september 2009;

 

Overwegende dat volgens het organogram de volgende personeelsleden deel uitmaken van het managementteam: de stadssecretaris, de financieel beheerder, de sectorcoördinator interne zaken, de sectorcoördinator grondgebiedzaken en de sectorcoördinator vrijetijdszaken;

 

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 22 oktober 2009 waarbij, in afwachting van de invulling van de functies van sectorcoördinator interne zaken, sectorcoördinator grondgebiedzaken en sectorcoördinator vrijetijdszaken personeelsleden werden aangesteld als vaste leden van het managementteam;

 

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 17 juni 2010 houdende aanstelling van Ann De Bruyne als sectorcoördinator vrijetijdszaken in statutair dienstverband op proef;

 

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 17 juni 2010 houdende aanstelling van Gunter Desmet als sectorcoördinator interne zaken in statutair dienstverband op proef;

 

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 17 juni 2010 houdende aanstelling van Ann Wittouck als sectordirecteur grondgebiedzaken in statutair dienstverband op proef;

 

Overwegende dat bijgevolg het managementteam kan samengesteld worden overeenkomstig het door de gemeenteraad goedgekeurd organogram;

 

Overwegende dat het managementteam verder zal beroep doen op Nele Anthoons, communicatieambtenaar, voor de verslaggeving van de vergaderingen;

 

Overwegende dat het managementteam op basis van de behandelde materies interne en externe personen op zijn vergaderingen kan uitnodigen;

 

Gaat over tot de geheime stemming;

 

Overwegende dat de geheime stemming de volgende uitslag geeft:

-          aantal gemeenteraadsleden die aan de geheime stemming hebben deelgenomen: 28

-          aantal ja-stemmen: 28

-          aantal nee-stemmen: /

-          aantal onthoudingen: /

 

Drie gemeenteraadsleden nemen niet deel aan de geheime stemming

 

 

BESLUIT :

 

1. De volgende personeelsleden, andere dan de stadssecretaris en de financieel beheerder, worden aangesteld als vaste leden van het managementteam:

- Ann De Bruyne, sectorcoördinator vrijetijdszaken;

- Gunter Desmet, sectorcoördinator interne zaken;

- Ann Wittouck, sectordirecteur grondgebiedzaken.

 

2. De beslissing van de gemeenteraad van 22 oktober 2009 houdende samenstelling van het managementteam in afwachting van de invulling van de functies van sectorcoördinator interne zaken, sectordirecteur grondgebiedzaken en sectorcoördinator vrijetijdszaken wordt opgeheven.