De bus - De Lijn

logo De lijn

Buslijnen

De dienstenregelingen kan je raadplegen via www.delijn.be/nl/lijnen

Lijnbus

In Ninove rijden volgende lijnen: 

  • Lijn 31 Aalst – Denderleeuw – Ninove
  • Lijn 32 Aalst – Denderleeuw – Aspelare – Ninove
  • Lijn 33 Aalst – Denderleeuw Hemelrijk – Aspelare – Ninove
  • Lijn 34 Aalst – Denderhoutem Dorp
  • Lijn 36 Zottegem – Aspelare – Ninove
  • Lijn 39 Brakel – Ninove
  • Lijn 76 Overboelare Leliestraat – Geraardsbergen – Zandbergen – Appelterre
  • Kraningenstraat
  • Lijn 77 Geraardsbergen – Waarbeke – Denderwindeke – (Zandbergen)
  • Lijn 87 Aalst – Aspelare – Geraardsbergen
  • Lijn 126 Brussel – Ninove (snelbus)
  • Lijn 127 Brussel – Ninove (via de dorpen)
  • Lijn 128 Brussel – Ninove (via de N8)
  • Lijn 153 Anderlecht – Drogenbos – Halle – Ninove
  • Lijn 162 Leerbeek – Vollezele – Ninove 

Belbus

Hoe reserveer je een belbus?

1. Contacteer de belbuscentrale
14 dagen tot minimum 1 uur voor je verplaatsing* (liefst zo vroeg mogelijk)

2. Geef je vertrekpunt en eindbestemming door
De belbuscentrale zoekt steeds de meest geschikte oplossing voor je verplaatsing en houdt daarbij rekening met het volledige openbare vervoernetwerk in Vlaanderen. Een combinatie met belbus, vaste buslijn en/of trein is ook mogelijk. 

3. De belbus pikt je op aan de afgesproken halte op het afgesproken moment
Afhankelijk van de drukte hou je best rekening met een speling van 5 minuten vóór en 15 minuten nà het afgesproken tijdstip.

Geef je gegevens door aan de telefonist

  • Naam, adres, telefoonnummer. Heb je      al eerder gereserveerd, dan kan je ook een klantnummer geven.
  • Datum en uur van vertrek
  • Op- en afstaphalte
  • Aantal reizigers

Tips:

  • Voeg je mailadres toe aan je klantgegevens en ontvang een bevestigingsmail na je reservatie.
  • Geef ook je gsm-nummer door, dan kan      de belbuscentrale je verwittigen bij onvoorziene omstandigheden (vb.      sterke vertragingen door wegenwerken).

Contactgegevens

Tel: 09 211 91 91
Tel: 09 211 91 93 (enkel om een rit voor een rolstoelgebruiker te reserveren)
E-mail: belbus.ovl@delijn.be

Enkel doven, slechthorenden en mensen met een afasie kunnen reserveren via fax (09 211 91 90). Je bezorgt dan eerst een attest aan de centrale waarin een arts bevestigt dat je voldoet aan de voorwaarden. Pas daarna mag je reserveren via fax.

Openingsuren belbuscentrale

Weekdagen: 6 tot 20 uur
Zaterdag, zon- en feestdagen: 8 tot 15 uur

Belbus gebieden:

  • Belbus 330 Ninove- Haaltert
  • Belbus 370 Geraadsbergen
  • Belbus 390 Herzele - Sint - Lievens-Houtem

Hoeveel kost een busrit?

"Lijn" je vaak, minder vaak of zelden? Maakt niet uit. De Lijn heeft voor jou altijd een vervoerbewijs op maat:

Neem je slechts enkele keren per jaar de bus? Dan koop je het best een biljet. Reizigers die wat vaker rijden, hebben meer baat bij een Lijnkaart. Brengt De Lijn je dagelijks in vervoering? Dan is de Buzzy Pazz of Omnipass ideaal voor jou! Wie jonger is dan 6 of ouder dan 65, rijdt gratis.

Meer info over de tarieven vind je op www.delijn.be/nl/vervoerbewijzen/

Derde betalersysteem

Woon jij in Ninove en ben je tussen de 12 en 18 jaar oud? Dankzij de stad Ninove kan je een extra voordelig abonnement van De Lijn aankopen.

Vanaf augustus 2012 betaalt de stad Ninove 25% van de kostprijs van een abonnement voor haar inwoners van 12 tot en met 18 jaar. Voor een jaarabonnement bespaar je zo gemakkelijk € 44! De korting geldt niet op WIGW/Omnio of VG-abonnementen.

Wat moet je doen om van deze korting te genieten?

Eenvoudig! Waarschijnlijk kreeg je al een overschrijving voor een abonnement verminderd met de stadskorting toegestuurd met daarbij de nodige uitleg. Indien dit niet het geval is, haal je een attest voor stadskorting af bij de burgerlijke stand van de stad. Met dit ingevuld document en je identiteitskaart stap je naar een Lijnwinkel in Oost-Vlaanderen. De adressen kan je vinden op www.delijn.be.

Je kan ook het attest voor stadskorting samen met een kopie van je identiteitskaart opsturen naar De Lijn Oost-Vlaanderen, dienst abonnementen, Brusselsesteenweg 361, 9050 Gentbrugge. Even later ontvang je dan een overschrijving voor het resterende bedrag. Zodra het bedrag gestort is, wordt het abonnement opgestuurd. Een abonnement met stadskorting kan niet online worden aangekocht.

Opgelet: voor elk abonnement dat je met stadskorting wenst aan te kopen, moet je over een nieuw attest beschikken.

Indien er meerdere kinderen binnen hetzelfde gezin tussen de 12 en 18 jaar zijn, kun je bovendien extra genieten van de gezinskorting. Hiervoor dien je een attest van gezinssamenstelling voor te leggen. Voor meer info over de gezinskorting surf naar https://www.delijn.be/nl/ of bel naar de dienst abonnementen op het nummer 09 211 92 53.

Mobib-kaart 

De MOBIB-kaart is een slimme kaart waarop verschillende producten en diensten kunnen worden gezet. Het 65+ abonnement van De Lijn wordt vanaf 2013 vervangen door de gloednieuwe MOBIB-kaart. Het is een persoonlijke kaart zo groot als je identiteitskaart of een bankpasje, met een computerchip. Ze is handiger in gebruik dan je huidige abonnement. In de toekomst zal de MOBIB-kaart ook dienen voor andere vervoerbewijzen op het openbaar vervoer. Zelfs voor deelwagens en leenfietsen zal je deze kaart later kunnen gebruiken.

Alle info over de Mobib-kaart lees je in de folder.

Koop je biljet in voorverkoop

Met een biljet of een Lijnkaart betaal je, net als op een gewone lijnbus, voor het aantal zones dat je doorkruist. Een biljet en een Lijnkaart zijn goedkoper bij aankoop in een van de voorverkooppunten van De Lijn. Een lijst met alle voorverkooppunten vind je via www.delijn.be/nl/vervoerbewijzen/verkooppunten/voorverkooppunt-in-uw-buurt.html.


Contact informatie